Apple Garantisi Neleri Kapsar? Üretim hataları, donanım sorunları ve yetkili servis hizmetleriyle ilgili detaylar. Telefonunuzdaki sorunları garanti kapsamında çözün!
Büyük teknoloji marketleri veya kurumsal firmalardan satın aldığınız teknolojik cihazlar genellikle en az 2 yıl garanti süresine sahiptir. Cihazınızı satın alırken belirtilen garanti süresi boyunca herhangi bir arıza durumunda, cihazın üreticisinin kendi servisi ilgilenir ve sorununuzu çözmek için size yardımcı olacaktır.
Bazı firmalar ek garanti seçenekleri sunmaktadır. Ek garanti almanız durumunda markanın kendi servisi cihazınızla ilgilenme süresini uzatabilir. Ayrıca günümüzde teknolojik cihazlara kasko imkanı da sağlanmaktadır. Kasko kapsamında olan cihazlar, başlarına ne gelirse gelsin, kasko süresince ek bir ücret ödemeden onarılabilmekte veya değiştirilebilmektedir.
Kasko veya ek garanti almak, kullanıcıların tercihine bırakılmış bir durumdur. Çünkü ek garanti ve kasko, ek bir maliyet anlamına gelir ve bazı kullanıcılar bu hizmetlere ekstra para vermek istemeyebilirler.
Çoğu kullanıcının bilmediği konu, cihazı satın alırken verilen garanti kapsamının neleri içerdiğidir. Apple, garanti kapsamında hızlı destek sunarak sorunların çözülmesine yardımcı olmaktadır. Ancak yaşadığınız sorunun garanti kapsamı içinde olması gerekmektedir.
Apple'ın garanti kapsamına aldığı konular; yazılımsal veya donanımsal arızalardan kaynaklanan sorunlar, üretim kaynaklı hatalar, ekranda ölü piksellerin oluşması, Face ID arızaları, pil arızaları, pil sağlığının %80'in altına düşmesi, kullanıcı hatası olmayan şarj problemleri ve Siri'nin çalışmaması gibi kullanıcı hatası dışında kalan durumları içermektedir.
Apple ürünlerindeki üretim hataları genellikle garanti kapsamına girer ve servis tarafından garanti çerçevesinde cihazın onarımı gerçekleştirilebilir. Ancak, kullanıcı hatalarına bağlı olarak arızalanan bir cihazın onarımı, maalesef garanti kapsamında değerlendirilmez ve cihazın onarımı için sizden ücret talep edilebilir.
Cihazınızı yere veya yabancı bir sıvıya düşürme durumları, kullanıcıların başına en çok gelen arızalar arasında yer alır. Ne yazık ki, bu durumlar genellikle garanti kapsamına girmemektedir. Eğer cihazınızı satın alırken kasko yaptırmadıysanız, bu tür durumlarda tamir masraflarını cebinizden karşılamanız gerekebilir.
Ülkemizde tamir maliyetlerinin arttığını göz önüne alarak, eğer maliyeti çok yüksek değilse kasko yaptırmak, ilerleyen zamanlarda kendinizi güvenceye almak için mantıklı bir tercih olabilir. Teknofix olarak sunmuş olduğumuz garantili tamir hizmetlerimizden faydalanmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.