2 Yıla Kadar Garanti
2 Yıla Kadar Garanti
Orijinal Parça Garantisi
Orijinal Parça Garantisi
Vade Farksız 6 Taksit
Vade Farksız 6 Taksit

Sosyal medyada en popüler konulardan biri de telefonum yanında ne konuşursak karşımıza o ürünün veya o konu ile ilgili reklamı çıkmasıdır. Telefonun yanında konuştuğumuz meselelerin karşımıza reklam olarak çıkmasının ardından sosyal medyada telefonlarımız bizi dinliyor mu veya bizi takip mi ediyorlar gibi söylemler sıkça yayılmaya başladı.

Doğal olarak da bu durum akıllı telefon kullanıcılarını tedirgin etti. Çünkü hiç kimse konuştuklarının dinlenilmesini veya takip edilmesini istemez. Fakat aslında konuştuklarımızın veya girdiğimiz sitelere göre önümüze ürün veya herhangi bir konunun reklamının çıkması bir bakıma iyi bir durumdur. Önümüze konuştuğumuz konularla ilgili reklamlar çıktığı zaman araştırdığımız ürünlere daha hızlı ulaşıp satın almamız sağlanır ve o ürünü satan kullanıcı da ekonomik olarak daha hızlı bir şekilde rahat seviyelere ulaşabilir.

 

Aslında burada kazan kazan modeli vardır. Fakat tabii ki akıllı telefon kullanan kullanıcıların bir kısmı dinlenildiği hissine kapıldığı için rahatsız olmaktadır ve bu tür özellikleri kapatmak istemektedir.

 

Hadi gelin yakından telefonunuzun sizi dinleyerek veya girdiğiniz siteleri izleyerek karşınıza reklam çıkartmasın nasıl engelleriz beraber bakalım.

 

Öncelikle telefonun ayarlarına girin ardından gizlilik ve güvenlik seçeneğini seçin. Karşınıza gelen menü içerisinden takip etme kısmına tıklayın, uygulamaların takip izin istemesine izin ver seçeneğini açık ise kapalı hale getirin.

 

iPhone’da Reklamları Engelleme

 

iPhone’da Reklamları Engelleme

 

Kapatmış olduğunuz bu özellik telefonunuzun diğer uygulamalarında gezerken veya internet sitesinde herhangi bir sayfayı araştırırken çerez toplamasını ve bu şekilde karşınıza reklam çıkartmasını engellemektedir. Apple'ın kullanıcılarına sunmuş olduğu bu güncellemeyle kullanıcılar kendilerini daha güvende hissetmektedir. Çünkü artık dinlenemediklerini veya araştırdıkları konuların başka biri tarafından görülemediklerini düşünerek içleri rahat etmektedir.

 

Geçtiğimiz yıllarda Facebook'un dava edilmesinin sebebi de kullanıcıların dinleyerek karşısına reklam çıkartmaktı. Yani kullanıcıların verilerini ve gizli dosyalarını başka uygulamalar ile paylaştığı için kullanıcı gizliliğini ihlal etmekten dolayı Facebook'a dava açıldı. İşte o davanın ilk çıkış yeri de konuştuğumuz her şeyin karşımıza reklam olarak çıkması ile başladı.

 

Aslında Facebook kendini kullanan işletmelere destek vermek amacı ile bölgesel ve kullanıcı bazlı reklam özelliğini yayınladıktan sonra bu tür suçlamalara maruz kaldı. Buradaki amaç kullanıcıların bilgilerini toplayıp onları ihtiyaçlarına yönelik işletmeler ile buluşturup hem işletmelerin kazancını artırmak hem de kullanıcıların aradıkları ürünü daha rahat bir şekilde bulmalarını sağlamaktır. Bu yüzden çoğu işletme Facebook'un bölgesel reklam analizlerini hatta ülkesel reklam analizlerinin yanı sıra kullanıcılarının akıllı telefonunda veya bilgisayarında veya akıllı herhangi bir cihazında hangi web sitelerini hangi uygulamaları veya hangi ürünleri daha çok araştırdığının analizini elde etmektedir.

 

Burada elde ettiği bilgiler kullanıcıların isim, telefon numarası veya IP adresi bazlı değildir. Sadece istatistik verilerini görebilmektedir. Örnek veriyoruz İstanbul'un herhangi bir bölgesinde daha çok ayakkabı araştırılıyor ise oraya ayakkabı firmalarının reklamlarını veya Kocaeli'nin herhangi bir bölgesinde telefon şirketleri ve telefon modelleri daha çok araştırıldıysa oraya telefon işletmelerinin ve telefon ürünü satan mağazaların reklamlarını yönlendirerek doğru mağazaları doğru kullanıcılar ile buluşturup satışların daha da hızlanmasını sağlamak amacıyla oluşturulmuş bir reklam ağıdır.

 

Tabii ki Facebook hem kullanıcılarına hem de mağazaları düşünerek satış ortaklığına gitmek istese de kendinin dinlenilmesine istemeyen yani en azından dinlenildiğini düşünen ve bilgilerinin herhangi bir üçüncü kişi ile paylaşılmasını istemeyen kullanıcıların da bu özelliği kapatmaya hakkı olduğunu düşünüyoruz. İlerleyen süreçlerde belki de bu özellik tamam ile yasaklanacaktır. Bizim tahminimiz her şey Facebook'a açılan davanın kesinleşmesi ile sonuçlanır.